SZKOLENIA
dla rad pedagogicznych
oraz wybranych nauczycieli
dla rad pedagogicznych
oraz wybranych nauczycieli
Korzyści
-
Nowoczesne metody
szkoleniowe -
Innowacyjne
projekty edukacyjne -
Narzędzia Web 2.0
sieci społecznościowe -
Aktywizacja zawodowa
nowe pomysły
Nasze szkolenia
Prowadzimy szkolenia z zakresu wykorzystania narzędzi informatycznych.
Szanowni dyrektorzy i nauczyciele. Każde grono pedagogiczne jest niepowtarzalne i wymaga indywidualnego podejścia, dlatego też za każdym razem, zanim nasz wykładowca przekroczy progi twojej szkoły staramy się dokładnie ustalić oczekiwania oraz potrzeby szkoleniowe. Na szkoleniu każdy uczestnik zostanie wyposażony w pakiet informacji, jakie zadania powinien wykonać, by placówka mogła poprawnie funkcjonować, a jego praca przynosiła satysfakcję i pozytywne efekty.
Wierzymy w wolność wyboru, we wzajemną pomoc.
Wierzymy, że każdy ma możliwości zdobywania wiedzy – wystarczy tylko chcieć.
A jeśli jesteście zainteresowani sprofilowanym niestandardowym szkoleniem, zadzwońcie - porozmawiamy.
Python - nauka języka programowania dla nauczycieli informatyki
Nasze szkolenie realizowane jest w trybie e-learning - zatem każda nauczycielka i każdy nauczyciel może wziąć udział.
- Przygotowanie środowiska do nauki Pythona off-line (Ipython Qt Console, Spyder, Geany,)
- Zapoznanie z platformami do nauki Pythona on-line (http://robotyka.cyfrowaszkola.waw. oraz http://robotgame.edu.pl)
- Podstawowe operacje i poruszanie się w środowisku Ipython oraz podstawowe obiekty w Python
- Podstawowe operacje i poruszanie się w środowisku Spyder oraz podstawy składni języka
- Bisection search – przykład algorytmu zgadującego
- Funkcje - „czarne skrzynki” Pythona i samoopisujący się kod
- Podstawy definiowania klas (class) na przykładzie „damskiej torebki” i „półki na książki”
- Podstawy działania na platformie Reeborg – podstawowy własny projekt
- Dalsze działania z Reeborg oraz opis zadania do wykonania
- Dalsze możliwości samodzielnej nauki, przykład biblioteki pyGame Zero
Szkolenie: Narzędzia Google Apps for EDU
To szkolenie ma na celu podniesienie kompetencji Rady Pedagogicznej (wszystkich pracowników szkoły) w zakresie pracy grupowej, która powoduje zwiększenie efektywności działań. Dodatkowo, nauczyciele przedmiotowcy mogą nayuczyć się, jak w łatwy sposób tworzyć quizy samooceniające pracę uczniów, co może usprawnić ich pracę.
Szczegółowe elementy szkolenia:
- > przedstawienie zasad działania konta Google w kontekście możliwości wykorzystania go do pracy grupowej
- > pomoc uczestnikom w założeniu własnego konta Google
- > używanie poczty elektronicznej Gmail
- > używanie kalendarza dla własnych zadań
- > współpraca z innymi użytkownikami – zaproszenia do spotkań i potwierdzenia z używaniem poczty Gmail
- > tworzenie kalendarzy grupowych (np. wszystkie wydarzenia ważne dla całej szkoły), które są widoczne dla innych, ustalenia dostępu, edycji
- > osadzenie kalendarza grupowego na ogólnodostępnej stronie (np. szkolna strona WWW) – aby rodzice dzieci mogli śledzić wydarzenia w trybie tylko do oglądania – bez możliwości zmian przez osoby niepożądane
- > Google Drive – dysk sieciowy (dane w chmurze) – współdzielenie danych z innymi użytkownikami, ustawienia ochrony prywatności dokumentów
- > aplikacje Office – edytor, arkusz kalkulacyjny
- > Gtalk i Hangout – komunikacja z wykorzystaniem video i głosu, zdalna pomoc użytkownikom
- > synchronizacja danych z urządzeniem Android
Szkolenie: wykorzystanie aplikacji Web 2.0 do aktywizacji uczniów
Rewolucja cyfrowa jest faktem. Na temat jej wpływu na młodych ludzi i konsekwencji, jakie niesie dla edukacji, wypowiadają się niezliczone rzesze specjalistów – wychowawców, pedagogów, socjologów. Wszyscy, począwszy od uczniów i ich rodziców, skończywszy na uniwersyteckich autorytetach, mają własną wizję edukacji w ponowoczesnej rzeczywistości. My proponujemy Wam przegląd różnych ciekawych narzędzi Web 2.0:
- > technologie internetowe: Flash, HTML5, Java, Silverlight w kontekście używanych systemów operacyjnych w szkołach i sprzętu komputerowego
- > prawo autorskie w odniesieniu do treści dostępnych w internecie – możliwości wykorzystywania obrazów, muzyki z sieci (portal: Otwarte Zasoby oraz Prawo w sieci? )
- > prawo autorskie w odniesieniu do oprogramowania – ograniczenia, możliwości
- > wykorzystywania aplikacji Web 2.0 jako bezpieczne i niezależne od oprogramowania komputera
- > ochrona danych osobowych – na co warto zwrócić uwagę przy korzystaniu z aplikacji w sieci
- > aplikacje edukacyjne w technologii Web 2.0:
- > Learning Apps – możliwości gamifikacji lekcji i odwrócenia klasy
- > Voki – narzędzia dla nauczania języków
- > DuoLingo – nauczanie języków
- > Khan Academy– matematyka dla wszystkich w dowolnym tempie, pod nadzorem nauczyciela
- > Khan Academy Computer Science – informatyka dla każdego
- > ClassDojo, ClassBadget – ciekawe podejście do oceniania i aktywizowania uczniów
- > Facebook – przykład aktywizacji uczniów w ich naturalnym, cyfrowym świecie
- > przegląd aplikacji edukacyjnych dostępnych na system Android i możliwości wykorzystania ich w procesie edukacyjnym
Szkolenie: Wykorzystanie Abi_Duino w edukacji - mechatronika
Jeśli kupiliście u nas zestawy AbiDuino, lub dopiero się zastanawiacie, to szkolenie może być dla Was interesujące.
Chcielibyśmy zapoznać Was z materiałami edukacyjnymi wytworzonymi w projekcie SWOI dzięki projektowi UE POKL.
W Strategii kluczowym pojęciem jest „implementacja”, która daje SWOIstą bazę do działań edukacyjnych, gdyż w dziedzinie infotechniki jest jednocześnie środkiem i metodą dydaktyczną. Jednym z narzędzi wykorzystywanych podczas zajęć w ramach Strategii jest przygotowana do tego celu dystrybucja Linuksa. Jest to autonomiczne środowisko cyfrowe, będące w pełni funkcjonalnym systemem operacyjnym z wszelkimi niezbędnymi aplikacjami użytkowymi i wspierającymi proces programowania. Remiks udostępniony jest jako wolne i otwarte oprogramowanie, będące z fundamentalnego założenia przeciwieństwem oprogramowania zamkniętego. Oprogramowanie odgrywa coraz poważniejszą rolę w naszym życiu: w pracy, edukacji, rozrywce i w innych obszarach aktywności. Ułatwia realizację wielu zadań oraz jest niezbędnym elementem dzisiejszej edukacji. Niestety, korzystanie z oprogramowania zamkniętego ogranicza wolność jego użytkowników – na mocy licencji nie wolno zajrzeć w kody źródłowe takiego oprogramowania, aby zrozumieć, jak ono działa; nie wolno programu udostępnić znajomym, rodzinie czy współpracownikom. Te ograniczenia są szczególnie dotkliwe w procesie edukacji, której nieodzownym elementem jest dzielenie się wiedzą, doświadczeniami i umiejętnościami. Jak dzielić się umiejętnością korzystania z narzędzia, jeśli nie ma się możliwości udostępnienia tego narzędzia? Jak uczyć nowe pokolenia informatyków i mechatroników, nie dając im możliwości zrozumienia, jak działają programy wykorzystywane na zajęciach? Wolne i otwarte oprogramowanie nie narzuca wspomnianych ograniczeń. Wręcz przeciwnie – jego twórcy zachęcają do dzielenia się nim i wspólnego ulepszania kodów źródłowych. Wolne i otwarte oprogramowanie tworzone od ponad 30 lat, zarówno przez pasjonatów jak i duże firmy, używane jest w biznesie, nauce, administracji państwowej na całym świecie, również w Polsce. Jako szczególny utwór w Prawie autorskim i prawach pokrewnych jest licencjonowane, ale – w przeciwieństwie do oprogramowania zamkniętego – jest oparte na liberalnych (otwartych) licencjach.
Gwarantują one każdemu użytkownikowi cztery wolności:
1. wolność uruchomienia w dowolnym celu;
2. wolność modyfikacji i ulepszenia;(w tym zbadania i zrozumienia, jak program działa);
3. wolność rozpowszechniania;
4. wolność rozpowszechniania własnych zmodyfikowanych wersji.
W trakcie tego szkolenia zapoznamy Was z metodologią materiałów oraz, co ważne, z praktycznymi zasadami działania z zestawem AbiDuino. Nauczycie się m.in.:
* jak podłączać diody LED
* jak podłączać inne czujniki, np. fotorezystor czy czujnik temperatury
* jak przygotowac AbiDuino do współpracy ze środowiskiem SNAP i programowaniem w języku Python
Mamy nadzieję, że to szkolenie pozwoli Wam prowadzić zajęcia na poziomie podstawowym, oraz wyszukiwac w sieci inspiracje do dalszych działań.
Szkolenie: Programowanie Minecrafta w języku Python
Jeśli jesteście zainteresowani wykorzystaniem Minecrafta jako środowiska edukacyjnego, mamy dla Was szkolenie, dzięki któremu poznacie możliwości wykorzystania języka programowania Python do manipulowania scenerią Minecrafta. To wszystko w chronionej sieci wewnętrznej pracowni komputerowej w szkole. To jest szkolenie dedykowane dla nauczycieli informatyki oraz fizyki i matematyki. Te przedmioty bowiem pozwalają wykorzysdtywac edukacyjnie Python'a i Minecraft'a.
Zachęcamy do lektury wpisu na blogu Superbelfrów o Pythonie i Minecraft.
Szkolenia zamawiane na specjalne życzenie
* informatyka, mechatronika, prawo autorskie, itp...
Jesteśmy w stanie przygotować również szkolenie dostosowane do Waszych konkretnych potrzeb. Jeśli tylko zdefiniujecie zakres tematyczny, my przygotujemy ofertę spersonalizowaną - dostosowaną do ilości materiału oraz nauczycieli.
Zapraszamy do kontaktu - przygotowanie oferty nic Was nie kosztuje ;-)
Niniejszy materiał nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 K.c., a jest wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy, o jakim mowa w art. 71 K.c.